fredag, juli 04, 2008

Antagen på KY-utbildning och "semester"

Jag sökte till en KY-utbildning i våras. Idag fick jag reda på att jag är antagen till den! Yay! Jag ville verkligen komma in, så jag är jätteglad nu! Det ska bli kul att sätta sig i skolbänken igen. Jag känner mig jättemotiverad, så det kommer förhoppningsvis gå bra!
Utbildningen börjar v. 35 (27/8, min födelsedag :O).

Jag har "semester" nu också! Jag skrev inom citationstecken för att jag inte har betald sådan, utan jag har tagit ledigt. Jag är ju konsult på Adecco, och min bokning på företaget jag har jobbat på i ett par månader nu tog slut idag. Min chef ringde mig i förmiddags och frågade mig om jag ville jour:a i fyra veckor (v. 32 börjar jag på nuvarande företaget igen) eller om jag ville vara ledig. Jag bestämde mig för att ta lite "semester" för jag har verkligen ingen lust att bli uppringd av t.ex. Adeccos Göteborgskontor och bli utskickad på ett skituppdrag på Hissingen nånstans, eller Varberg heller för den delen. Jag hade kunnat få kvälls/natt-pass också. Inte kul. Visst, vissa dagar hade de säkert inte ringt mig, och då hade jag ju fått betald ledighet, men jag är hellre helt ledig än att jag behöver oroa mig varje gång telefonen ringer.

Så nu kommer jag vara ledig i fyra veckor! Det kommer bli riktigt skönt! Jag ska försöka deffa lite under denna tiden, har jag bestämt mig för. Det är verkligen svårt att t.ex. äta rätt när man har ett heltidsjobb, och att gå morgonpromenader är inte ens att tala om. Gymträningen har gått bra på sistone dock. Jag och min flickvän tränar tillsammans varje vardag i princip, tre dagar styrketräning och två dagar intervallträning. Nu när jag är ledig, ska jag lägga till morgonpromenader varje dag också, till mitt träningsschema. Jag hoppas på fint väder, så att jag inte drar mig för att gå ut och gå!

Jag sitter hemma hos min söta flickvän nu och skriver detta, medans hon håller på och provar ut vilka kläder hon ska ha på sig imorgon när hon ska födelsedagskalas. Nu verkar det dock som hon har bestämt sig för en outfit!

Nu har detta inlägget blivit tillräckligt långt :P. Jag ska försöka skriva lite oftare nu när jag kommer ha lite mer tid på mina händer.
På återläsande!

1 kommentar:

Oscar Tegni sa...

Dags att uppdatera. Jag dör av nyfikenhet! Är du rik än?