lördag, maj 24, 2008

Polen idag!

Idag åker jag och min flickvän till Polen! Vi kommer vara borta till på tisdag. Det kommer bli såå skönt att komma iväg lite och vara ledig i fyra dagar!

Jag känner att det verkligen sliter på mig att arbeta 8-16.30 varje dag, fem dagar i veckan. Jag känner knappt att jag hinner göra nånting annat än att jobba och sova. Det ska bli så skönt om 10 år, när jag är ekonomiskt oberoende och kan jobba när jag vill, hur länge jag vill och med vad jag själv väljer. Med ekonomiskt oberoende menar jag att mina passiva inkomster kommer vara större än mina utgifter. Det kommer räcka med att jag får in 20 000 kr i månaden i dagens penningvärde på kontot varje månad, för att jag ska kunna leva ett bra liv utan att behöva slita ihjäl mig på något jobb.

Jag kommer ju givetvis inte nöja mig där, dock. Att få den passiva inkomsten är bara en början. Jag kommer ju fortsätta arbeta för att få ihop en så stor förmögenhet som möjligt så att jag uppnår total frihet. Att kunna göra vad som helst, när som helst utan att behöva begränsa mig p.g.a. ekonomiska skäl, det är mitt mål och jag kommer göra allt för att nå det!

Nu ska jag packa ner de sista sakerna jag behöver till Polenresan! Jag ska försöka ta lite kort och sådant när jag är där, som jag kan lägga upp på bloggen sedan!

På återhörande!

Inga kommentarer: