torsdag, april 17, 2008

Jobb, vikt och deklaration.

Jag var på arbetsintervju hos Adecco förra onsdagen, och nu har jag fått jobb som konsult hos dem. Det första uppdraget jag blir uthyrd på kommer jag arbeta på ett lager. Jag börjar på torsdag nästa vecka, och kommer vara där "en längre period" enligt Adecco-kvinnan. Jag har arbetat på det stället tidigare, och då var det ganska schysst faktiskt. Det är nog ett av de bättre uppdragen jag kunde få faktiskt, så det känns bra. Det är dags för mig att bli knegare igen :(. Som tur är, är det bara tillfälligt eftersom jag ju ska börja plugga till hösten (om jag kommer in nånstans :P).

Jag vägde mig imorse. Det måste varit nåt fel på vågen i måndags, för jag har fuskat en del under veckan måste jag erkänna, men vågen visade ändå på 90.4 kg, 14.7% kroppsfett. Mycket underligt.
Vi får se hur det har utvecklat sig nästa gång jag gör en "officiell" vägning på måndag.

Jag ska skicka in min deklaration nu. Jag har över 5000 kr att betala i restskatt, eftersom jag sålde en massa fonder förra året, då jag skulle flytta över allt mitt kapital till min kapitalförsäkring på Nordnet. Jag ska nog fixa med det direkt, så har jag det gjort sedan!

Jag ska försöka bli lite duktigare på att komma med uppdateringar på bloggen! Jag har tänkt börja skriva lite om böcker jag har läst och så. Denna veckan har läser jag "Rich Dad, Poor Dad" av Robert Kiyosaki. Jag har typ 40 sidor kvar. Jag kommer med lite tankar och så om den när den är färdigläst.

Här kommer en rolig bild som jag precis fick skickad till mig av en kompis. :D

Inga kommentarer: