onsdag, april 30, 2008

Dåligt med uppdateringar.

Kära dagbok,

jag vet att jag inte har uppdaterat på en vecka nu. Inte bra! Men här kommer iaf en uppdatering!

Det som har hänt sedan sist, är ju att jag har börjat jobba. Jag trivs ganska bra faktiskt, även om det är ganska högt tempo hela tiden och lite vila. Mina arbetskamrater är är trevliga, och jag känner att jag börjar komma in i gänget lite nu iaf. Jag är inbokad på detta jobbet även nästa vecka. Antagligen behöver de ha min hjälp längre än så, men vi får se. Nu ska det dock bli väldigt härligt att vara ledig i fyra dagar (varav en dag är betald ledighet! Yay! Tyvärr får jag dock inte betalt för att vara ledig på fredag som vissa andra får..).

Lönen kom här om dagen! Jag fick ut min sista lön från mitt förra jobb nu. Jag fick in 9 768 kr på mitt bankkonto. Jag har även för över 2000 kr till min mammas konto, som betalning för uppehälle och mat osv.
Just nu ligger det exakt 9 256,28 kr på mitt konto. Jag kommer, efter jag har skrivit klart detta inlägget, att flytta över 8 000 kr till min Nordnet-depå. Jag vet inte riktigt vad jag ska investera pengarna i, men jag har ju ett par dagar på mig att bestämma mig, eftersom det tar ett tag innan pengarna är inne på depån.

Just det ja, det påminner mig. Jag sålde mina Ericsson-aktier förra veckan. Några dagar innan uppgången på 25%. Well done, sir.

I övrigt har jag installerat Ubuntu, ett gratis opensoure-operativsystem, på min laptop nu. Jag har blivit mer och mer irriterad på det för varje dag, sedan jag installerade det, så idag tänkte jag installera Windows XP igen, men det gick inte:p. Jag har därför fått sitta och konfigurera Ubuntu i ett par timmar nu, och jag känner att det börjar bli mycket bättre! Jag har fått igång min externa skärm precis som jag vill, och allt! Det enda som inte funkar som det ska, är programmet som spelar upp mp3-låtar. Ibland vägrar det att fungera bara. Mycket irriterande, men jag kan förhoppningsvis lösa det. Om inte annat har jag en kompis som är väldigt haj på sånt, som jag kan fråga.

Idag är det Valborgsmässoafton. Jag vet inte om jag har nämt detta i bloggen tidigare, men jag är nykterist och att gå ut och festa är inte min grej. Ikväll blir det istället några mysiga timmar med min älskling! Mycket vettigare än att gå ut och slösa pengar på alkohol, i min mening.

Det var allt för mig denna gången, men jag kommer nog komma med ett inlägg lite senare ikväll faktiskt, eller möjligtvis imorgon, det beror på. Det kommer iaf handla om något som jag har tittat lite på den senaste tiden, nämnligen hur man gör för att få adsensereklamlänkar som ger mer pengar per klick.
Men som sagt, det tar vi i nästa inlägg!

På återseende!

Inga kommentarer: